Οι ιστότοποι χωρίζονται σε δύο διαφορετικούς τύπους: στατικό και δυναμικό.
Οι στατικοί ιστότοποι είναι αυτοί που είναι σταθεροί και εμφανίζουν το ίδιο περιεχόμενο για κάθε χρήστη, συνήθως γραμμένο αποκλειστικά σε HTML.
Ένας απλός στατικός ιστότοπος είναι ιδανικός για την εμφάνιση πληροφοριών που δεν αλλάζουν πολύ συχνά. Είναι πιο κατάλληλο για έναν ιστότοπο βιογραφικού σημειώματος ή έναν ιστότοπο χωρίς ανάγκες μάρκετινγκ.
Γι΄αυτόν τον λόγο, συνήθως οι στατικές ιστοσελίδες κοστίζουν λιγότερο στην κατασκευή και φιλοξενία τους, αλλά η ανανέωση της στατικής ιστοσελίδας κοστίζει περισσότερο αφού το ανέβασμα του υλικού όπως νέα κείμενα και φωτογραφίες, θα πρέπει να γίνει από την εταιρία κατασκευής ιστοσελίδας και όχι από τον ιδιοκτήτη, αφού χρειάζονται γνώσεις προγραμματισμού.
Ένας δυναμικός ιστότοπος, από την άλλη πλευρά, είναι αυτός που μπορεί να εμφανίζει διαφορετικό περιεχόμενο και να παρέχει αλληλεπίδραση με τους χρήστες, χρησιμοποιώντας προηγμένο προγραμματισμό και βάσεις δεδομένων εκτός από HTML.
Τι είναι ένας στατικός ιστότοπος;
Η λέξη στατική αναφέρεται σε κάτι που είναι σταθερό, που δεν κινείται ούτε αλλάζει με κανέναν τρόπο. Αυτό αρκεί για να καταλάβουμε τι είναι μια στατική σελίδα. Κανένα στοιχείο σε αυτήν τη σελίδα δεν αλλάζει κατά την πρόσβαση σε αυτήν. Οι στατικοί ιστότοποι είναι βασικές σελίδες που απαιτούν απλό κώδικα και στοιχεία σχεδίασης για τη δημιουργία. Το «Στατικό» αναφέρεται επίσης στον καθορισμό του ιστότοπου ως προς τους αριθμούς σελίδων. Ένας σταθερός αριθμός σελίδων
Οι στατικοί ιστότοποι συνήθως διαθέτουν σταθερό αριθμό σελίδων που έχουν συγκεκριμένη διάταξη. Όταν η σελίδα εκτελείται σε καποιο πρόγραμμα περιήγησης, το περιεχόμενο είναι κυριολεκτικά στατικό και δεν αλλάζει σε ενέργειες του χρήστη.
Ένας στατικός ιστότοπος δημιουργείται συνήθως με HTML και CSS σε απλούς επεξεργαστές κειμένου όπως το Σημειωματάριο.
Εάν χρειάζεστε έναν ιστότοπο μικρότερο από τρεις σελίδες, η επιλογή ενός στατικού ιστότοπου είναι η σωστή επιλογή.
Τι είναι ένας δυναμικός ιστότοπος;
Σε σύγκριση με τους στατικούς ιστότοπους, οι οποίοι είναι καθαρά ενημερωτικοί, ένας δυναμικός ιστότοπος είναι πιο λειτουργικός και επιτρέπει στους χρήστες να αλληλεπιδρούν με τις πληροφορίες που παρατίθενται στη σελίδα
Οι στατικοί ιστότοποι χρησιμοποιούν μόνο κώδικα HTML και CSS από τον πελάτη, ενώ οι δυναμικοί ιστότοποι βασίζονται σε γλώσσες scripting από την πλευρά του πελάτη και του διακομιστή, όπως JavaScript, PHP ή ASP.
Η κατασκευή δυναμικής ιστοσελίδας αποτελεί στις μέρες μας την κατάλληλη επιλογή, γιατί η συχνή ανανέωση περιεχομένου, δίνει προβάδισμα στην ιστοσελίδα, είναι ιδιαίτερα φιλική στις μηχανές αναζήτησης και εμφανίζεται σε υψηλότερα αποτελέσματα από τις στατικές ιστοσελίδες που δεν ανανεώνουν το περιεχόμενό τους.
Ειδικά όταν μια δυναμική ιστοσελίδα κατασκευάζεται με τεχνικές προώθησης και βελτιστοποίησης ιστοσελίδων (SEO), γίνεται η ιστοσελίδα που μπορεί να κατακτήσει υψηλή θέση, ακόμη και στην πρώτη σελίδα της Google.
Η δυνατότητα προσθήκης απεριόριστου αριθμού σελίδων και υλικού, καλύπτει τις ανάγκες κάθε εταιρίας ειδικά σε επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον τουρισμό όπως ξενοδοχεία , Βίλες , Εστιατόρια , Εshop, Σκάφη αναψυχής κ.α. και πρέπει να ανανεώνουν το περιεχόμενο τους κάθε χρόνο σε διάφορες αλλαγές που γίνονται στην επιχείρηση.
Το δυναμικό website σας, το διαχειρίζεστε και το ανανεώνετε και μόνοι σας αν θέλετε, όσο συχνά επιθυμείτε , προσθέτοντας κείμενα και φωτογραφίες, τα video σας ή τα προϊόντα σας.
Αποτελούν την ιδανική λύση στην πιο ξεχωριστή παρουσίαση προϊόντων και υπηρεσιών και την άμεση σύνδεση της ιστοσελίδας με τα κοινωνικά δίκτυα Facebook, Instagram, Twitter κ.α.),
Ίσως ένα απο τα ποιο δυνατά σημεία στην δυναμική ιστοσελίδα είναι η ύπαρξη BLOG.
To blog στην ιστοσελίδα σας πρέπει να ενημερώνετε εύκολα από εσάς με φωτογραφίες , κείμενα και όλα τα νέα της επιχείρησης . Έτσι οι πελάτες σας μένουν ενημερωμένοι για αλλαγές και events και οτι άλλο έχετε εσείς να τους παρουσιάσετε
Η ιστοσελίδας σας είναι το σπίτι σας και από εκεί μοιράζονται όλα τα νέα της επιχείρησής στα social media κ.τ.λ. Είναι εντελώς λανθασμένη η ιδέα ότι μπορείτε να προβάλετε μια επιχείρηση μόνο με τα Social Media! Oι ανταγωνιστές σας δεν πρόκειται να σας το πουν, αλλά ίσως μπορεί και να σας ενθαρρύνουν κιόλας.